lördag 28 februari 2015

Vårtecken mm

Nu är våren klart på gång!

Fåglarna kvittrar, det är plusgrader ute,
BOKREAN har startat, ljusare på morgonen
& kvällen....

Gott med lite C-vitaminer och vilket
fint mönster det kan vara inuti en apelsin!



Förra fredagen fick vi i slöjden besök av stadens
tidning för "Ögonblicket" en fredag i februari!
Så i lördagens tidning fick träslöjdare vara med.
Mitt burriga hår syns till vänster bakom killen...
Kul att de valde det viktigaste ämnet i skolan :)



En liten gåbortspresent eller bara som 
ett TACK!



Söndagens tur gick mot större stad och M
där det bjöds på god mat och trevligt sällskap.


Det hade ju kommit mera snö under fredag/lördag.
Visst är det härligt att dagarna blir längre!



Det har varit smygpremiär på
"ALLA HAR RÅD - en rapport från förorten"

Makens kusin är ståuppkomiker och har smygtränat
på några ställen innan premiären var i går kväll i Malmö.

Hon berättar hur det är att arbeta på vårdhemmet Ajdå, 
ett företag som vill tjäna så mycket pengar som möjligt
med minimal arbetskraft och låga löner.
Hur ekonomiskt dåligt det kan vara att vara utan jobb,
ensamstående och bo i förorten.

"Nettan" berättade hur lätt det är att ta sms-lån för
att köpa saker på nätet som man egentligen kanske 
inte behöver....

Att det är bra att vara positiv och säga ja....

Detta var bara litet axplock.
Har du möjlighet att se föreställningen så tycker jag 
att du ska göra det!


Yvonne Skattberg

28/2 Lund Stadsteaterna
4/3 Växjö Palladium
6/3 Falkenberg Falkhallen
7/3 Kalmar Teatern
12/3 Nyköping Teatern
13/3 Stockholm Södra teatern
18/3 Helsingborg Dunkers
20/3 Gävle Teatern
21/3 Västerås Konsert & Kongress
27/3 Halmstad
28/3 Göteborg Storan

Hoppas nu att det blivit rätt ordning!

Bild & turne plan hittad här


BOKREA!
Ett vårtecken värt att besöka.


När jag åker bil, syr, stickar tycker jag att det
är bra att lyssna på ljusbok och denna hittade jag
på rean. Köpte även en av Camilla Läckbergs
böcker, en virkbok med mönster på div plagg 
och filtar mm och några böcker till som allt får
vara lite hemliga....
Några födelsedagar kommer att firas framöver!



Tidningen var där...

Fick berätta vad jag hade i min kasse.

Vad ska jag hitta på för att komma i tidningen nästa vecka ;)




Några av eleverna ska spela teater med
marionettdockor och här är en fågel!


Till veckan har L med medarbetare
sitt UF-företag med på UF-mässan på Åhaga.
Detta är vad de presenterar:


Nu kanske du undrar vad TuneSplitter säljer!?


Bild hämtad här

Du och din vän vill lyssna på samma musik men
det finns ju bara ett uttag på din mobiltelefon....

Det är då du behöver denna lilla "förgreningskontakt"!
Sätt den i din mobil och ni kan lyssna båda två samtidigt!
Smart va!


Köpte ägg, vad är det som gör att äggskalet blir rynkigt?
Är det jobbigare att värpa detta ägg....



Till stickningen, mina pulsvärmare är klara!


De var roliga att sticka men tycker inte riktigt 
om kanten som jag virkade för att den inte
skulle rulla upp sig.
Funderar på om jag ska sy in den...


I går kväll hade vi "ÅKa-ihop-träff" hemma hos Y!
Jättetrevligt med MYCKET prat, skratt & god mat 
då vi ses.
Så denna kväll blev VÄLDIGT sen...
Får nog vila middag idag tror jag ;)

Nu kanske du undrar vad en "Åka-ihop-träff" är?
Vi åkte ihop till högskolan på 1980-talet och har
fortsatt att träffas efter studiernas slut.

Ha en skön lördag!

Carin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar