torsdag 12 februari 2015

Tranås t.o.r

God morgon!


Vill visa hur en vacker kvällshimmel kan se ut på landet!
(Finns säkert i stan också)

Idag som vanligt upp tidigt för att skjutsa barn till lovjobb
men, dock inte klockan 6.00!
J har följt med en familj till Kläppen för lite skidåkning
så då blev det sovmorgon till klockan 7.00, gott!

Igår var jag ute och åkte! 
Startade med att lämna J sedan vidare för att lämna L.
I väntan på att klockan skulle bli strax före 8.00 så tog jag med
mig mitt sticke. Bra tidsfördriv!





Många människor är "påväg" någonstans både
på vägen och i luften.
Vacker morgon att ta en lite längre tur på.



Plockade upp mamma för ta med henne ut på en biltur
från hemmet. Drog sedan vidare norr ut mot Tranås och 
skinnberedningen. Vår bagge har lämnat jordelivet och
skinnet ska lämnas på beredning för att bli en vacker fäll.

Efter att ha frågat på skinnberedningen var Tranås
bästa café låg så blev svaret, det ligger på Storgatan, 
två tvärgator här ifrån!

Vi stannade vid Bageriet/caféet och åt en semla.
Strosade  sedan vidare en stund på stan.


Är det kanske så här jag kan göra för att
föreviga baggen Blixten?!
Har sett något liknande tidigare på Öströö fårfarm.


Bilden hittade jag här. 


Denna staty stod på trottoaren....

En speedwayförare som föddes i Tranås
blev världsmästare fem gånger mellan åren 1956-67.
Hans namn är Ove Fundin!


Vill du läsa mer om Ove Fundin så kan du läsa här!


På vägen hem stannade jag på en av mina
favoritgarnaffärer och köpte garn till ett 
par vantar..



Till hösten kommer den motorväg stå klar
som går strax utanför vår lilla stad.
Hoppas att inte alla bara åker förbi utan
hinner ta sig tid att åka in och se hur vackert vi har det!




För visst är den vacker en morgon som idag!
(Och andra dagar också förstås!)





Som sällskap i bilen har jag Katarina Ewerlöf som
läser "Den sista akten".

Handlar om relationer samtidigt som ett mord ska
lösas...

Ha en bra torsdag!

Carin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar