tisdag 10 februari 2015

Sportlov!

Visst är det skönt med lite ledighet!

Ja denna vecka agerar jag taxichaufför till mina barn
som har fått extra arbete! Detta gör jag med glädje
men, får väl lov att säga att det hade varit lite skönt 
att få sova lite längre än till kl 06.00!
J börjar arbeta kl 7.00 i stan och L börjar kl. 8.00
i skidbacken. Frukost intages på skidbackens parkering!

Körkortet är dock på gång då våra yngsta snart fyller 18 år
Det känns ju helt otroligt, vart tar åren vägen....



"Någon" har återigen varit och norpat ett par strumpor jag köpt
för ett bra tag sedan. 

Så jag var och köpte TVÅ par till!
Dessa stödstrumpor är jättesköna att ha på jobbet.
Kan verkligen rekommenderas!



Tre små killingar har kommit till världen och de bor
i samma by som oss.
Visst är de söta!



De två andra mammorna ville väldigt gärna också
hoppa upp på bordet, tyvärr var det ju redan fullt!



Ja, så var det ju det där med bil igen.
Vi har köpt oss en annan och då fick vi en blomma
av försäljaren!



Har stickat klart min mössa. Färgen är inte riktigt lika
klar som på min jacka men det är väl inget som stör,
tycker jag.



I söndags när jag skjutsade L till jobbet så var det
så himla fint över sjön så jag kunde inte låta bli
att ta fram kameran. Det var dock bitande kallt.




Pulsvärmare på G.



Under hela förra veckan tänkte jag att det vore trevligt
att ha lite "pulkarace" i byn!
Så i lördags sattes lapp upp på anslagstavlan, meddelades
i facebookgruppen och skickades sms
så att så många som möjligt skulle få veta att vi 
träffades på söndagseftermiddagen.
Fika, korvgrillning eller vad man ville äta medtogs
av var och en.

Det blev så lyckat, kul!






På måndagen skulle vår bil till bilverkstaden
för en kontroll. Jag fick då låna en annan bil.
Bilen, L och jag åkte på ett litet studiebesök!

På företaget gör de bland annat betongväggar till hus.


Lastas för vidare transport.



En trappa i betong, min kusin gör visst formen
som betongtrappan gjuts i!


Här står färdiga väggar med fönster 
som snart kommer att bli ett hus.


En del saker behöver lagas eller kanske förbättras
för att användandet ska fungera bättre.



Som jag skrivit tidigare så gillar jag Citygross.
Deras köttdisk är ju SÅ bra!
Var där för lite inhandling av bla kött!

De hade lite rea på böcker och då hittade jag 
"Varmt & stickat".
Pulsvärmarna finns med i denna fast då är det
ett vantmönster.


Nu behövs det tre matlådor denna veckan
och då gjorde jag en Indisk kycklinggryta!
Lite stark kanske men, de övriga tyckte den smakde gott!
Den är väldigt enkel att göra.


Bryn kyckling, tillsätt kryddorna i denna påse och vatten,
lägg i matlagningsyoghurt och paprika. Klart!
Serveras tillsammans med ris.


Jag skrev före jul att vi fått ett fint julkort
och det kom flera fina kort som jag gärna vill visa.


Här har vi Nisse som pusslar.
Duktig katt du har lillebror!


 Två fina systrar...


....och tre andra fina små töser!



 Ja mina vänner, solen skiner och det har varit
underbart att vara ute. Hoppas att veckan
fortsätter så här!

Ha det bra, ses snart igen!

Carin

1 kommentar:

  1. Hej igen.
    Ja, hoppas verkligen att veckan fortsätter så här. Visst är det härligt att bara få vara...
    Tänkte på dig när jag for förbi igår.
    Ha det så bra.
    Kram
    Camilla

    SvaraRadera