torsdag 5 februari 2015

Hej mitt vinterland...

...nu är du här!

Ute i vår natur är det ju fantastiskt vackert just nu!
Det är precis så här jag minns vintrarna från när jag
var barn.

Så i detta inlägg blir det endel vinterbilder men, också
bilder på vad som händer i slöjdsalen!


I fredags var ena skolan på vinterfriluftsdag!
Jag var i år med i stadens skidbacke, jättemysigt.


Lugnet före stormen...


Det kom inte bara barn och vuxna från vår skola utan 
från andra städer runt omkring.

Mitt i vimlet träffade jag min kusin!
Vi har inte träffats sedan.....
...förra våren!
Kul!

Vi ses på påsklovet!


Träd i vår trädgård



Du vet väl om att du kan hänga upp din
Amarylisblomma om stjälken skulle gå av?

Jättefint att ha den hängandes i fönstret.



I helgen fick besök av Svärmor & Svärfar, trevligt,
och då åt vi bland annat semlor!



På snöig väg


Hjälpte mamma och pappa att skotta snö.
Tog fram snöslungan för att underlätta jobbet!



I veckan blev det en pizzakväll.
Hemmagjord är den bästa.



Det lilla stickprojektet kanske 
blir klart till nästa inlägg....



På tur igen..


Vacker vinterväg


Vad pysslar några av eleverna med på slöjden?


Jo, de som har elevensval håller på att 

göra käpphästar till fritids men, säg inget
till fritids för det är lite hemligt....




Visst är de fina!


Vacker vintervy när jag har rastvakt!


Åk 5 gör skålar...


...och svarvar


Vintervy från den andra skolan en eftermiddag.

Dags att titta på "Rakt in i hjärtat".

Ha det bra!

Carin


1 kommentar:

  1. Hej på dig!
    Som vanligt visar du såååå många fina bilder.
    Ha det så bra!
    Kram Camilla

    SvaraRadera