lördag 21 februari 2015

Gott och blandat....

Att en vecka kan gå så här fort,
jag fattar inte vart dagarna tar vägen!

När maken varit och jobbat i lördagskväll så
kom han hem med lite överraskningar!
Han hade väl blivit påmind av sin fru att det
var Alla hjärtansdag kanske....

Tycker i-och-för-sig att det är
roligare att fira det en annan dag,
närsom helst under året.


Fick en Orkidé, tycker om denna sorts
blomma för att de är så lättskötta.


Maken själv gillar ju lotter...
På den ena var det ju en liten vinst!
Blir dock ingen längre resa eller
möjligheten finns ju fortfarande den 
är ju inte inlöst ännu :)



För ett tag sedan köpte jag en blus
men jag gillade inte att den var längre
i bakstycket så därför klippte jag bort den delen...


...och så blev den så här!
Känner mig mer nöjd nu.



Släkten har utökats med denna lilla fina
tjej! Idag är hon 1 månad.


Var och inhandlade små kläder & stickade 
ett par små sockor som överlämnades igår.


Här har vi en glad storebror!


Han fick en skjorta, inte den roligaste barnsaken
men, jag tycker den var så fin kunde inte motstå..


Stolt storebror som vill hålla sin lillasyster.


Jag tror att våren är på gång...



Visst är det något speciellt med de små 
blommande lökarna!

Att få flytta fram tiden på timern någon eller ett par 
timmar som håller lampan i fönstret tänd under 
mörka kvällar, det är också vår.

Vi går mot ljusare tider!
Underbart :)



Har fått en beställning på vantar
som jag stickat under veckan.
Garnet är Karisma från Drops.
Hoppas att storleken passar.....



Här har vi lille Nisse!


Under fredagskvällen blev vi bjudna på mat
och trevligt sällskap hos min lillebror med fru.
Pulld pork med tillbehör var riktigt gott!

Att träffas bara vi är mysigt.



Har under 2015 prenumererat på denna
tidning. Den har presenterat lite av varje,
har inte fastnat så speciellt för den
men kul att prova.


Ja då ska vi ta tag i vår hall idag igen!
Hoppas att den snart blir klar...

Ha det så bra!

Carin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar