lördag 14 februari 2015

Alla hjärtans dag!


Idag firas Alla Hjärtansdag!

Tycker nog att det ska "firas" varje dag.

Eftersom jag misstänker att man Make inte
kommer att hitta på något så köpte jag tulpaner
för att förgylla vårt hem denna helg!
Han gillar Noblesse så den kan han få!

Vi ska också hitta på en sak tillsammans framöver
det kommer jag berätta mer om då.





För ett tag sedan var jag och inhandlade lite sladd,
kontakter, strömbrytare för att kunna göra en lampa!


Så här blev den!
Ekkonsolen har jag köpt på Ikea
för längesedan. Tanken var att det skulle 
bli en hatthylla!


Tror att den kommer att bli jättebra!
Nu ska bara rummet bli klart så den kan hängas 
upp på väggen....


Denna hängaren har legat i min bil ett tag. 
I går passade jag på att lämna den till min f 
elevs mamma! 
Hoppas att den kommer till användning...



Min kollega har just flyttat och vad kunde
då passa bättre än en liten flyttlunch!
Bland flyttlådor och tapetrullar satt vi och åt,
pratade och hade det jättetrevligt!
Jag bjöd på kycklinggryta & ris.



En fredagskväll i stan!


Fyrverkeri på gång!
Nu väntar vi bara på signal för att skjuta
upp de båda raketerna...


Signalen kom och,
Tänt vá det här!


Vackert blev det på himlen då skidtävlingen
Ica-cupen var invigd.


Får väl fira denna ganska vanliga lördag
i min ensamhet, Maken jobbar, J är i fjällen
och L är och firar en 18-åring.

Tror inte att det ska bli några problem
att fördriva tiden, tar nog fram mitt sticke! :)

Carin

1 kommentar:

  1. Hej på dig!
    Vilken härlig dag..och visst är det mysigt att ibland vara själv och göra precis det man känner för.
    Kram Camilla

    SvaraRadera