lördag 7 mars 2015

Flera vårtecken....

Hej igen!

Hoppas att din vecka varit bra?

Jag är inte van att vara uppe sent på kvällarna...
Har varit trött stor del av veckan efter helgen!

I torsdags såg jag dessutom att det var fullmåne,
då jag sover som en kratta.
Somnar direkt när mitt huvud landar på kudden
men vaknar, somnar, vaknar, somnar och
så håller jag på.
Nästa vecka kommer jag sova hela natten,
hoppas jag....



Har ju hittat några vårtecken också! :)


Lite mera snö föll över byn...


...På vår gräsmatta hittade jag blommor!
Det är "Gullvippor" som vår
lilla L kallade dem! 
I verkligheten heter de Snödroppar....


....Sol med klarblå himmel!
Härligt :)
Eleverna tror dock att det redan är dags för
enbart t-shirt....
Enligt mig, för kallt!

Sa till dem att "Man ska svettas in våren
och frysa in hösten"
De tittade konstigt på mig och svarade, Va?!


Dags att förbereda sig för beach 2015!
Kanske ett par virkade bad/kortbyxor till Maken....?



Bilden hittade jag här!




Nej, mitt nya virkprojekt är en filt i gräddvit
och blåa toner. Mönstret påminner dock om byxorna 
till vänster ovan....




Ett vårtecken är ju att fyra av familjens medlemmar
fira födelsedag denna månaden!
Har redan börjat småfira....
En present till hela familjen från A & L!
Tack, 
det ska bli gott att prova alla godsaker :)




L har varit med på UF-mässan som jag skrev lite om
i förra inlägget.
Det blev inget pris till L & co:s företag men det var roligt att
titta på vad de olika företagen hade att erbjuda.



Våra fina käpphästar är klara!
Snart ska de åtta glada hästarna
ut på provritt i vårsolens glans.


  

Har besökt en fd granne tillsammans med mamma.
Blev lite nostalgisk över att se"mitt" gamla hus och
fönster på tredje våningen till vänster där mitt rum var.


Utsikten var det inget fel på!
Men vad har hänt med alla kolonilotter
som det odlades massor med morötter, potatis,
rödbetor, blommor, vinbär mm på när jag var liten?


Nedanför kanten fanns en sandstrand som nyttjades både 
varma sommardagar men också den kalla vintern.

I sanden spåddes det om vem som skulle bli den
utvalde mannen, hur många barn, hur brudklänning
skulle se ut, vilket bilmärke, i vilken stad vi skulle bo mm mm
Tror inte det blev mycket som stämmer överens 
med dagens verklighet...

På vintern, en kompis som fick gå på
konståkning lärde oss andra att bla "skjuta hare".
Inget jag tror att jag vågar mig på att göra idag....


Nu en lördagskväll i ensamhet och då blir det
mellomusik och sedan Maria Wern :)

Hoppas att rätt "Andra-chansen-låten" går vidare
till Melodifestivalens final nästa lördag...
Vet ju inte vilka låtar som ska spelas ikväll
eftersom jag inte har sett på de olika delfinalerna...

Nu sjunger Andreas Weise och det låter som 
en låt i min stil :D

Ja, ja det blir säkert bra!


Igår kväll hade vi besök av M & P och då bjöd vi på
Räk- och Tacopaj. Det blev lite över så jag ikväll
blir det rester och det göra absolut inget, båda var
väldigt goda!

Ha en bra lördagskväll!

Carin

1 kommentar:

  1. God kväll på dig!
    Du visar som vanligt många härliga bilder. Oh, vad skönt det är med vårtecken, det gillar jag. Imorgon hoppas jag på lunch i uterummet. Visst är det skönt att bara ta det lugnt framför något bra program. Jag hade en liknande natt, hoppas på bättre sömn den kommande. Ha en fortsatt skön kväll.
    Kram Camilla

    SvaraRadera