söndag 15 mars 2015

Våretecken nr 3....

....våren är här och familjens vårtecken är födelsedagarna!
Maken startar, svåger kommer som nr två, 

därefter kommer våra yngsta J & L, två svägerskor och snart är det min tur.
Nu pratar jag BARA om marsmånad!



Grattis Maken på födelsedagen!


Bjöd honom på kyckling med tillbehör och 
därefter pavlova.



Dags för familjens nästa födelsedagar,
våra 18 åringar!
Bjöd in farmor och farfar...


...och några kompisar på mat & tårta!


18 ljus!!!



Andra vårtecken är ju att L spelat träningsmatch ute!
Ser kanske varmt och skönt ut på bilden men
det blåste en del i början av matchen.
Kul att se att de är på G!
Resultatet blev 1-1.



Vår/sommarskorna togs fram då Svågern firade sina 50 år!
Jättetrevligt på öppet hus med släkt, vänner & bekanta.

Födelsedagspresenten är lite hemlig men kommer 
bli rolig vet jag....


Hittade denna på Rabalders outleet.
Likafin fast det är förra årets modell tycker jag.
Har en till fast i annan färg och trivdes SÅ bra
i den förra sommaren.
Tycker om att gå på säkra kort...


Paisley-mönstret är så fint.


Hittade en stickad bomullströja också!



Eftersom garnet tog slut till mitt virke och 
den affär som jag brukar handla i inte hade de
färger som jag börjat virka med så har jag startat
upp en stickad kofta!
Det andra garnet får jag köpa då jag besöker min
andra favoritgarnaffär Deisy Disign!


Snillen spekulerar om den nya vägen som kommer att
invigas i höst!



En tunnel byggs genom berget och precis när vi passerade
på vägen så kom en arbetare och vi frågade om vi 
fick titta in?
Det gick bra, stod bara och tittade i öppningen!


Åkte vidare mot en sjö där vi startade
korvkokning!
Smakade väldigt gott :)




Med på turen var Alfons!



I veckan var det min tur att bjuda på
torsdagskaka och då valde jag att inleda
Påsken med hjälp av Leila Lindholm!


Idag söndag får vi se vad vi hittar på,
kanske bara tar det lugnt och njuter av solen :)

Carin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar