onsdag 18 mars 2015

"Nu ska du höra något som jag vill tala om...

...jag såg en lärka nyss och det var våren som kom...

Nej det såg jag inte!
Men den sången är en riktig vårsång för mig.

Några bilder och kort text om vårtecken...


Stina går i väntans tider. Kan själv känna den där
känslan av att barnen rörde på sig när de låg i magen.
Stinas magen är gigantisk och jag har suttit och tittat
på henne och hur hennes ungar rör på sig.
Hon längtar ut till sina fyrbenta vänner och
vi längar efter lamm!


För första gången har jag agerat gynekolog!
Stina har fått framfall och då kunde man knyta ihop en
sele eller sätta in en bygel som håller paketet på plats.

Fick åka till större stad för att inhandla en bygel.
Tur att jag är med i en "Vi som har får"-grupp på
nätet för där kan man få hjälp med det mesta!


En tidig morgon visar sig månen och denna
morgon var det bara en liten tunn månskärva.


På morgonen kan det vara frost!
Är SÅ glad över att min bil får stå i carporten :)
Och en dag som denna 13 grader varmt!


Hela vår gräsmatta har fått hyresgäster!
Plattade till minst 10 högar i går och idag har
den lilla parasiten gjort nya!
Hur blir vi av med dem?
Inte riktigt dags ännu att sätta igång vår 
robotgräsklippare....


Gullvippor alias Snödroppar



Ekens knoppar är på G



En liten Hasselblomma


Björkknoppar


De flesta Pelargonierna har kommit upp i värmen efter att har 
vilat sig nere i källaren. På denna
trodde jag nog inte skulle komma några blad...

Men vilken tur man kan ha att det gör det, för den är ingen
vanlig Mårbacka Pelargon, utan en fläckig variant!

Snart får nog jag och min fönstertvätt bli kompisar igen.
Våra fönster är SÅ smutsig och det syns så väl
när solen skiner på dem.

Varma vårhälsningar
Carin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar