måndag 23 mars 2015

Bä, bä svarta lamm.....

....har du någon ull.

I torsdags utökades fårflocken med
två små lamm.


Stina har under några dagar tyckt att det varit
jobbigt att vara höggravid, tror jag...
Hon har inte velat gå ut utan har visstats inne
under förra veckan.

När jag kom hem i torsdags hade förlossningen startat!
Inget hände så jag ringde Anita som var hemma, tur!
Hon kände efter och där låg en lammrumpa, ett huvud och ben.
Vad som tillhörde vad var svårt att säga.

Efter en stund beslutade vi att hon skulle dra ut den som 
blockerade och det var den som låg med rumpan först.

Detta lilla lamm var alldeles slappt och kunde inte resa
på sig, vi misstänker att den fick/hade en skada
och överlevde inte fast vi gav den uppiggande hjälp.

Därefter kom två små lamm som var livliga.


Lilla Anita, efter lammorskan...


...och lille Hugo, efter vår grannpojk som firade
födelsedag i torsdags!




Visst är de söta!



När en morgon börjar så här vackert är det inte svårt
att få en bra dag!



I fredags "Rockade vi sockorna" två olika sockor på,
för att visa att vi gillar olika människor.



I slöjden fick en elevgrupp plocka träbitar ur
spillådorna för att göra något av det.
Det här är hunden Sofia!



Har också varit och tvättat min bil,
vit bil är inte bra...

I fredags kväll var jag hos en fd arbetskamrat
och vi har alltid så trevligt tillsammans.

Lördagen bestod av att vara på möte inför
kommande crossäsong,
skjutsa barnen till och från olika ställen.

På kvällen okuperade jag soffan, hade
feber, trodde att kroppen var utmattad efter en 
vecka med lite för mycket men senare på dagen kom ont i halsen.

På söndagen var soffan min hela dagen förutom
då jag var ute och tittade till mina fyrbenta vänner.

Då såg jag ytterligare ett vårtecken,
ett Tranpar landade på åkern ovanför vårt hus.
Hann dock inte föreviga dem.

I dag är jag hemma och ska försöka orka
jobba lite med den nätkurs som jag går om
"Bedömning och betyg".

Ha en bra dag!

Carin





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar