onsdag 1 april 2015

Dymmelonsdag

Nu är vi inne i stillaveckan!

Palmsöndag, Blåmåndag, Vita tisdag, Dymmelonsdag, 
Skärtorsdag, Långfredag & Påskafton.

Vad har hänt sedan sist?

Kallt ute, minusgrader, sol regn, hagel...



Jag har passat på att fylla år!
Blev bjuden på både fina & goda cupcakes.
M vet precis vad jag gillar, fika & får!

 

Maken tycker nog att jag behöver synas lite bättre
när jag är ute och cyklar och kanske bli lite mer kulturell!

Jag har också fått en hockeybiljett till en av 
slutspelsmatcherna och choklad!

Ticnet- och H&Mpresentkort.



I går när jag kom hem så hade Ulla fått två små lamm!
Blev så glad för jag trodde att det var en liten tacka.
Gårdagens namnsdagsbarn var ju Ester och det namnet
tycker jag så fint.

När jag tittade ytterligare en gång så såg jag att det var
två bagglamm....

Jaha då kan han ju inte heta Ester, eller...
Jodå han får heta "Ester" in english, som betyder påsk!

Så igår kom "Ester" and Holger till oss på gården!


Det är så fantastiskt att de hittar maten och suger
och slafsar direkt!
Stilen är ju skön också :)


Matte & "Ester"


"Ester" är så silvrig och fin, de brukar ju vara svarta.


Holger, så fin.

Det är så mysigt när lammen börjar komma.

Arbeta en dag till sedan tar jag en veckas lov!
Det kommer nog bli toppenbra.

Carin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar