lördag 4 april 2015

Glad Påsk Happy Easter

Då har vi kommit till sista dagen i stilla veckan,
Påskafton!

Har handlat och förberett inför långfredagen
då vi skulle få gäster men, på skärtorsdagen
blev L sjuk. Vi fick ställa in
långfredagens tillställning, vårt kylskåp är
nu FULLT av mat!

Om det blir som vi tänkt, så kommer gästerna
och hjälper till att äta upp en del av maten på
annandagpåsk istället!



För att göra lite fint på bordet var jag i blomsteraffären och
köpte Ranunkelblommor och brudslöja.
Tycker de är fina tillsammans.
Som det sägs i matprogrammen, 
"De gifter sig med varandra".



Trivselkommiten på mitt arbete anordnade ett
påsklotteri.
Jag köpte fyra lotter och sa lite skämtsamt
till en kollega, "Du kan väl ta med alla mina vinster
hem till mig eftersom jag är på den andra skolan då
dragningen är?!" När jag kom hem i torsdags
låg denna i vår utekruka!

Tänk att jag vann! :)
Tack Åsa för att du lämnade min vinst! 


Eftersom vårt kylskåp är överfullt så kom Påskharen! och
hjälpte till att stekta köttbullar!
Tur att vi fick lite hjälp ;)


Vårt hallbord har fått påskpynt.
Undra om hönan ruvar på några hemligheter...


...jo minsann där finns allt lite godsaker!



Natten till påskafton var påskharen här....


Påskfrukost med äggfie.


Ser inte bra ut det här...
Men det var gott!


L:s ägg.


Har kommit en bit på min bomullskofta.

Ärm ett har jag stickat med hjälpa av 
magic loop det vill säga på rundsticka.
Har provat tidigare men inte tyckt om att 
sticka på det sättet men, nu gick det bra.
Andra ärmen är nu på G.



Inte så mycket färger ännu men snart
sprickor nog många knoppar och träden blir gröna!



Påskfärger


Första tvätten för året hänger ute!
Det där lät som vi inte har tvättat tidigare i år
men du kan vara lugn, det har vi!

Härligt, vi går mot varmare tider :)

Ha nu en riktigt fin
Påskafton!

Carin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar