lördag 26 juli 2014

Sommar, sommar, sommar.......

Ja sommaren fortsätter med VARMT väder!
Det är väldigt gott att vara i skuggan.....

Idag visar jag lite som finns i min trädgård,
fynd som jag har gjort under veckan,
boktips om det kanske är så att du hinner och orkar
läsa....
Med mera 



Varför ha blommorna i en vanlig vas!


Eller kanske är det så att de kan sitta kvar och se vackra ut....


Fick denna växt när vi firade födelsedag och nu blommar den!
Annorlunda men vacker är den lilla "Paraplyblomman"!
När jag har sökt på nätet för att få veta lite mer om den så finns det 
en till växt med samma namn.....



Den röda Kärlekspelargonen är vacker men, tycker nog förstås att
att Mårbackapelargonen är lite vackrare med sina skira, ljust
rosa blomblad. Passar i ett gammalt hus.

 

Har införskaffat Olivträd det ena har övervintrat i vår källare och är jättefint. 
Hoppas att jag lyckas även med detta träd. Längtar tills jag kan sitta i skuggan under mitt Olivträd och plocka mina egna oliver........ ;)


Luktärtor!


Här kommer lite fynd jag har gjort under senaste tiden!


Gekås - Här hittade jag dessa limklämmor för endast 9.95 kr!!
Tänker på jobbet under ledigheten :)


På Sia-glass köpte vi lite glass men, vi hade ju inte tidigare provat att ha glass
i det lilla frysfacket...... 
Maken hade ju önskat mjukglass...... 


Veckans bästa, tycker jag!

Ikea - Hittade dessa på fyndavdelningen i Jönköping!
Har under sommaren tänkt göra egna men för 399 kr
får jag inte material till stolen!! Den jag tidigare gjort kostade 
ca 500 kr då utan fotpall! Här ska vi sitta och njuta i skuggan av parasollet!


Ninaninaninanna, ninaninanina......
Du känner kanske igen sången som sjöngs på tv då det var dags för boktips!?
Nu pratar vi förr i tiden....

Under sommaren hinner de som gillar att läsa böcker "plöja" många, jag läser några.
Här kommer tips på böcker jag tycker varit bra.


"I kroppen min - Resan mot livets slut och alltings början"
Skriven av Kristian Gidlund

En bok där du får följa Kristian under hans livs sista år då han får beskedet om att han har en elakartad cancer som inte går att bota. Sorglig men ändå en otroligt bra bok.



En gammal bok

"Den flerfaldige mördaren"
Författare Björn Hellberg

Spännande, fartfylld men också med lite humor då du får följa kommissarie Sten Wall och hans kollegor under mordutredningar.

En ny bok

"Skymningens barfotabarn"
Av Anna Jansson

Här löser Maria Wern fall som kastar mörka skuggor från det förflutna på Gotland.
Den handlar om barns utsatthet, en soldat som kom till Sverige efter andra världskriget, mord men, Maria lyckas lösa även detta fall.


Har också passat på att besöka mamma och pappa.
Här bjuds det alltid på fika med goda hembakade kakor, svårt att motstå!



Min mamma och pappa tillsammans med yngsta barnbarnsbarnet lilla I!
Fotot tog jag då I döptes i slutet på maj. Visst är det 
härligt med äldst och yngst!


Ha nu en skön lördag!

Carin








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar