onsdag 9 juli 2014

Diggiloo!

Hoppas att din helg och start på veckan varit bra?


Jag har haft en skön helg med lite stickning, undanplockning - (det kanske inte lika roligt), har sytt på symaskinen och helgens höjdpunkt, MIN julklapp en biljett till DIGGILOO! Eller rättare sagt två biljetter. Min man, som jag fick biljetterna av, fick ju givetvis följa med.





Nanne Grönvall


Per Andersson


Lena Ph & Eric Gadd


Oscar Zia

Det var en helt otrolig föreställning med mycket sång och musik men också humor med bland andra Per Andersson. Kan inte säga att den ena artisten var bättre än den andra men Oscar Zia visade att han är att räkna med. Sjöng fantastiskt och har en otrolig scenvana med tanke på hans unga ålder!

Så du som har funderat på att gå, GÖR DET! Du kommer inte bli besviken.

Här hittar du vart de turnerar och vilka som uppträder under sommaren http://www.diggiloo.com/

Under måndagen fick jag besök av vår dotter, min mamma & pappa. Det är alltid trevligt när de kommer. 

Oj! En händelse som jag glömde skriva som hänt under året är ju att vår äldsta dotter flyttat till egen lägenhet, i en lite större stad än där vi bor! Känns lite konstigt men ändå naturligt.

Köpte mig lite garn en regnig dag i mars men har inte förrän nu plockat fram det! Det jag började sticka på skulle se ut så här:



Men, jag ångrade mig gillade inte de varven med de "tappade" maskorna så jag repade upp och började på en trekantig "pyttipannasjal".


Började med att sticka udden



Den ska vara mellan två och tre meter lång


 Här har jag börjat sticka själva sjalen.
Hur den ser ut när den är klar kommer det bilder på framöver!

Ha en bra dag!

Carin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar