onsdag 30 juli 2014

Små lätta moln ser jag på din himmel......


.....din himmel som är blå, här är du nu min sommar med, små lätta moln.....
(Pugh Rogefeldt)

Inte för att han är en stor idol men, han har väl någon låt som kan vara bra och är trallvänlig.


Eftersom vi har ledigt så grejar vi lite hemma, gör små besök, latar oss, gör de vanliga sysslorna mm mm.




Då jag denna månaden köpte Hus & hem så fick jag Kryss & knåp  på köpet!
De första kryssen var ju superlätta men sedan blir det svårare och svårare, har dock löst hälften.... 
Får väl se hur många jag/vi hinner, ska ju skickas denna veckan.




Liten blir stor! Vart har den tiden tagit vägen?

 M med "boyfriend", som morfar säger, och
detta vackra par är på väg till kompisars bröllop.

Visst är det trevligt när par gifter
Funderar på när jag var på bröllop senast.....
måste varit när makens bror gifte sig runt år 2010 kanske...

Jaja bröllop är romantiskt & roligt!




I lördags kväll fick vi gäster.
Alltid lika trevligt att träffa vänner sitta och prata, skratta och ha det trevligt.

Maken, och jag, gillar Per Mobergs sätt att laga mat utomhus. Så
i våras inför Makens födelsedag tittade jag runt lite för att hitta den runda stekhällen som Per använder i sina tv-program men, när jag såg priset kände jag att den var nog inget för oss!

Ca 19 900 kr plus frakt!

Ja ni förstår ju, en kommunalt anställd har inte råd med den!
Så när M, L och jag åkte till Blå-gult varuhus en dag i våras så hittade jag denna Paellapanna för 599 kr så då kan jag säga att jag sparade 19 301 kr!
Okej, den är inte i gjutjärn, har inga avställningsytor, det står inte Per Morberg på  men, vi kan göra riktigt god mat på den!
Vilket är tanken.

Det blev alltså Paella med div grönsaker, kryddade korvar och färska kryddor smakade riktigt gott :)


Till kaffet serverade vi, lite annorlunda Pavlova med hallongrädde.
Inte så dumt det heller!





Då jag tänkt använda musslor i Paellan så fick den planen ändras. En av gästerna tål inte skaldjur! Så då fick det bli Gratinerade vitlöksmusslor dagen efter, och det är jättegott det också! Jag tror nog kanske att det till och med är godare...

J hade två kompisar här som inte ätit musslor tidigare. 
De provsmakade och tog flera.
Gott betyg!


Kompisarna hade köpt med sig en Cola och maken en, J hade valt den till höger, vilken tycker jag var bäst.... hm...




Att tvätta när vädret är så här är smidigt. 
När andra maskinen med tvätt hängs upp så plockas den första ner! 




Ett sätt att få i sig salt! 
Det är ju Holiday edition också kan ju inte bli bättre!





Då jag inte har sju sorters kakor i min frys så fick det bli lite bullar istället och det tycker jag får räcka. 




Jag har svårt för att slänga kläder som är helt funktionsdugliga när jag vet att en del människor ute i världen inte har råd att köpa sig några alls. Därför åkte jag till Erikshjälpen och lämnade kängor, fotbollsskor, kort- långbyxor, linnen, t-shirtar, skjortor mm mm.

Som tack fick jag denna kaffekupong!
Hann dock inte utnyttja den så jag lämnade den till mamma & pappa som kanske kan åka dit någon dag kanske.

På Erikshjälpens parkering var det nästan fullt av bilar och inne i butiken såg det fräscht ut. Antagligen ett populärt ställe.




Solnedgångar är ett vanligt förekommande motiv så här års och här kommer ett foto till!
Solnedgång över Vätterns sydliga spets.
Visst är det vackert!





Vissa motiv ser bättre ut i verkligheten men, jag tog med detta foto ändå!

Jag har också stickat klart en poncho och bild på den och något mer hantverk kommer nästa gång.

Ha nu en skön dag oavsett om du är ledig
eller arbetar!

Carin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar