fredag 4 juli 2014

Fortsättning följer 2013-2014

Gammal mobiltelefon och ny dator fungerar inte tillsammans utan fick ta till den gamla datorn igen!

Med sommarpratande Andreas Dregen i bakgrunden fortsätter jag väl ungefär där jag slutade.....



Jag och maken åkte till Kolimbari på Kreta. Vi solade, badade och hade det gött! Hotellet Avra Imperial kan varmt rekommenderas!



Lite julstickning, måste ju börja tidigt så att Tomten kan komma i början av december och lägga i de små paketen!



Jag virkade mössor, lätta och roliga att göra.Mönster på mössan hittar du här.


Det kom snö....



Äntligen kom han! Tänka sig, alla hade varit snälla, stor som liten och paket i olika format delades ut! Jag gillar julen och det är inte för paketens skull utan för att det är så mysigt helt enkelt.



Jag virkade fler filtar, enkla och roliga rutor att göra.


Fick lite tid över..... eller tog mig tid att göra ett litet bord i björk.



Fick en beställning på att göra en "luvkrage", eller vad den kan tänkas kallas.



Stickade klart sockar. (Stickningen påbörjades när jag var på Kreta.....)



På Alla hjärtans dag bjöd jag min familj på hamburgare. Hur skulle det sett ut om de hade en annan form än som ett hjärta!!


Ja då var det åter mars månad och dags att fira fyra av familjens födelsedagar!
Detta året blev det lite annorlunda då en av de två 17-åringarna var på crossläger tillsammans med maken som också passade på att fylla år.... 
Jag och dottern firade själva och det gick så bra det också!



Jag började en slöjdkurs genom mitt arbete och här är några saker som jag gjort. Kan tänkas komma fler bilder framöver....


Vi började bygga till vår verkstad för att kunna ha tak över husbilen. Det blir lite större verkstad samt ev en "festlokal"!


För första gången fick Shaun, en av våra tackor, trillingar! Välkomna till världen Otto, Ingvar och Ulf! Så ullig-gulligt!



Jag och fem vänner besökte Firenze, Italien över en weekend. Glass var ett måste att prova på! Tyckte att skylten var lite rolig eftersom vår dotter heter Mia :)


Ett av våra barn kör cross så en och annan tävling har det ju blivit.


 Äntligen kan jag plocka in de väldoftande Pionerna!


Av panellängder sydde jag en slät gardinkappa.


Yngsta dottern gjorde en vacker svan av ett rött äpple!


Efter en resa till Ullared och Gekås så tänkte jag att mina fönster skulle bli rena och fina.... Det är inte bara att svabba av fönsterna, det blev randigt, svårt att få till det längst ner på rutan, kramp i armen eftersom jag tryckte så hårt! Fick tips om att blöta "spraysvampen" och hålla den gula apparaten utan att trycka och det blev bättre men, mer träning krävs!


Nya skorna fick följa med på promenad men vad händer, de ger mig skoskav på hälen! Compidplåster är inhandlat för fortsatt träning :)

Ja då var vi framme i nutid!

Hoppas att det inte dröjer så lång tid tills vi ses igen......
Vill passa på att tacka Camilla som skriver i http://camillasvitavilla.blogspot.se/
 för hjälp med att få in bilder. 

Dags att ta fram dammsugaren och de andra städattiraljerna 

Så ha nu en skön sommardag!

Carin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar