lördag 30 augusti 2014

Tälja, sticka & virka!

Hejsan bloggläsare!

Denna vecka har varit härligt ljus. Skönt att solen kom tillbaka efter regnet även fast det varit mycket sol i sommar. Allt blir mycket enklare.

Det har varit skönt även när jag har varit på arbetet.
En årskurs har "Tälja och Tova" som tema och
eftersom vädret tillät uteaktivitet gick vi ut och täljde.

Eleverna har en lektion tidigare valt ett djur som lever i norden som ska täljas & tovas. Det ska bli spännande att se hur de blir då de är klara!




En del växter jag stötte på med härligt starka färger.




Team Bulle har varit ute! 
Jag kom just ihåg när jag var i skidbacken, hur jobbigt det 
var att pressa sig upp.... 
....men det är som sagt gött när det är avklarat.
Fler gånger kommer det att bli!



En av kvällarna blev jag så sugen på räkpaj!

Något som jag glömt att köpa var ju dill
som sätter så god smak!
Jaja, det det blev lite andra kryddor och
stark ost. 
(Nästan att det vattnas i munnen även nu.)


Har ju också några små handarbetsprojekt på gång.


Virkar! 


Här ligger min Pyttipannasjal utspänd för blockning. 
Nu ska den få sin rätta form!
Den kommer nog bli varm och skön i vinter!


Har också hört dagens sorgliga nyhet att Brasse Brännström
inte längre finns med oss. Det jag minns bäst är ju förstås
"Fem myror är fler än fyra elefanter" och "Magnus & Brasse"



Just denna sekvens, och några till, från "Varning för barn" kunde jag och min bästa kompis utantill när vi var små.



Ha nu en skön lördag!
Ta hand om varandra och ta vara på tiden :)

Carin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar