måndag 25 augusti 2014

Grattis söstera mi....


Hej till dig som läser blogg!

Att arbeta med barn är underbart!

Idag fick jag en härlig kommentar,
"Jag tycker att det är så roligt att komma till dig, jag skulle vilja komma hit oftare!"
Det värmer ett slöjdhjärta :)


Under lördagseftermiddagen utmanade vi föräldrar våra ungdomar på Kubb!
De yngre vann första omgången och då ville vi förstås utmana dem igen
vilket gav oss en seger!
Så 1-1 blev det

Senare på kvällen var det dags att lägga ut våra 13 kräftburar för här skulle det fångas många-många kräftor...


När vi vittjade burarna på kvällen så fanns det fem stycken...

Alla fick gissa hur många som skulle finnas då vi tittade i burarna under söndagsmorgonen....
Eftersom jag ÄLSKAR kräftor så gissade jag att det var 2 st i varje bur vilket skulle ge 26 stycken kräftor!

Tänk vad fel jag hade...
Det fanns endast EN kräfta!!


Under söndagsförmiddagen doftade det så gott i köket... mmmmm
Ser fram emot kräftskivan!
8 personer får dela på alla 6 kräftorna.... ;)



I helgen har jag passat på att tvätta vår plastmatta som vi har i vårt kök.
När den var färdigskurad så tänkte jag, solen skiner, jag hänger den ute....
Ja, 10 minuter senare regnade det....
Den är väl avsköljd iallafall!


Jag vill också passa på att gratta ett av dagens födelsedagsbarn,

Söstera mi

GRATTIS!


Födelsedagsbarnet sitter till höger!

Inte så mycket kvar av denna måndagen,
så ha en riktigt go dag i morgon!

Carin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar