onsdag 20 augusti 2014

Sommaren är kort....

.....det mesta regnar bort.
(Tomas Ledin)

En mycket bra artist som gjort många bra låtar under min tid, både som yngre flicka och nu som  lite äldre....flicka! ;)

Nej, den där överskriften var väl inte riktigt sann men, hösten kom väldigt snabbt, från den ena dagen till den andra.


Efter att ha varit med på kulturkalaset blev jag väldigt sugen på att prova på att göra en slynggaffel!

Sågade till en och täljde lite på den så att inte garnet ska fastna i små flisor som det lätt kan bli. Den är helt okej men, behöver bli lite mer slipad för att bli bra.


Under helgen har det varit Gällsta´dagarna vilket innebär att det kommer folk från när och fjärran för att shoppa lite billigare.

UMK har i några år haft provkörning av motocross och fyrhjulingar likaså även detta år. 
Det var fantastiskt väder på lördagen medan söndagen bjöd på lite mer ostadigt men, då var inte jag där!


Jag och maken var och uppvaktade denna lilla goa dam som fyllt 1 år!
Tror inte att hon riktigt förstod varför alla kom och lämnade paket... men, nästa år blir det nog lite annat eller hur lilla E?!




Med oss hem hade vi ÄKTA lantägg från frigående hönor som får god mat och mycket kärlek.


När vi kalasat klart åkte vi hemåt och jag stannade till för att vara med på avslutningen av Gällsta´dagarna. 

Jag med flera blev underhållen av "Mormors systrar" som beskriver sig så här:

"Mormors Systrar är en trio med den ena foten stadigt rotad inom den alternativa vis-/jazzgenren och den andra försiktigt tassandes omkring lite fritt. Svängig musik, spännande texter. En slags blandning mellan the Doors, Barbro Hörberg och Ane Brun helt enkelt."


Vill du veta mer om gruppen och kanske lyssna på hur Mormors systrar låter, så kan du göra det här!

Gruppen består av 
Lisa Bengtsson, Maria Björling & Malin Bodin

 

I kyrkan var det också en utställning av bröllopsfotografier från början av 1900-talet och till nutid. Roligt att se hur kläder, håruppsättningar, brudbuketter & tackkort ser olika ut beroende på när paret gift sig.

Paret längst ner till höger firar förövrigt idag 20-årig bröllopsdag!
GRATTIS!



 Ja, den helgen gick snabbt över och vardagen var åter tillbaka.

Jag har börjat arbeta och det känns rättså skönt!
Att få vara med om en spännande invigning av nytt klassrum var ju inte så illa det heller!

Så här önskade eleverna att ett framtida klassrum skulle se ut!
I detta arbete har de flesta ämnen fått vara med, "snacka" om entreprenöriellt lärande!


"Grupprum" utanför klassrummet...


....klassrummet.


Så här blev det i verkligheten!




Så här blev "grupprummet"





Allt var SÅ fint!

Av 150 tävlande blev det en av de skolor jag arbetar på! 
GRATTIS!

Ja då är jag och min dramaten åter i tjänst, gött!


Ta hand om varandra och tänk på att det känns bra att få höra
det positiva!

Carin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar