måndag 11 augusti 2014

Steg upp på morgonen......

........innan min dag var riktigt vaken....... åååååå Vilken härlig dag
(Ted Gärdestad)

Han är en av mina favoriter, han har många hits som jag gillar.



Under veckan har jag stickat klart min poncho. Skulle haft ett annat mönster längst ner men jag valde dessa löv istället dels för att jag tycker att de är fina men också för att det är ett mönster jag gjort tidigare och kan. Garn som jag använt är Drops Alpaca med 100 % Alpaca som är mjukt och gott.






Har också gjort ett riktigt "skitjobb" i veckan! 

Våra får har möjlighet att gå in i ladugården under hela året. De går på en halmbädd vilket innebär att vi lägger in ny halm ovanpå det som blivit smutsigt istället för att hela tiden slänga ut den. Detta jobb är tungt, luktar allt annat än geléhallon när det är dags att ta ut det men, när det är gjort känns det i hela kroppen alltså ett rejält träningspass! 

Det är förstås då jag börjar fundera på om det verkligen är får vi ska ha.....
Hur vore det med en undulat kanske.....  ;)


Bild hämtad här:
http://www.google.se/imgres?imgurl=http://www.agria.se/images/large/Pet-Birds-4_undulater_pinne.jpg&imgrefurl=http://www.agria.se/smadjur/artikel/rad-till-dig-som-vill-skaffa-undulat&h=192&w=262&tbnid=El_YdHpZwj5zTM:&zoom=1&tbnh=147&tbnw=200&usg=__pEJB9jeEBzAk8Y2rb7A16xRdjWY=&docid=eigdoLhvWWOHhM&itg=1&sa=X&ei=9HzoU8jqG-nMygO0soLYAg&sqi=2&ved=0CJEBEPwdMAo



Borås stad bjuder på bra artister under sommarveckornas torsdagskvällar mitt i stan på torget. Den senaste torsdagen fick Borås besök av Jill Johnson, Shirley Clamp, Magnus Carlsson och Emil Gullhamn som alla sjöng och bjöd på sig själva. 
En fantastisk kväll. 
Eftersom vi inte trängde oss längst fram så var det lite svårt att ta bilder.... 
Om det inte syns, här uppträder Shirley Clamp....


Under fredagen fick vi besök av Mamma, Pappa, Syster och Svåger.

Damerna och jag tog bilen och åkte till Kinna/Skene för att titta efter garn och tyg.
Mina fynd blev dessa!


Bomullsgarn, stickor 10 kr/par!, ett julbroderi och garn till det.
Känner mig nöjd :)

Tyvärr stängde de butiker vi tänkt besöka redan klockan 17 så vi hann inte med tygaffären!
Hittade däremot en skoaffär och fyndade dessa! Visst är de finna!
Glad :D




Systera mi, Mamma & jag


Under lördagen fick vi besök av Huskvarnavänner
och tog med dem ut på fyrhjulingssafari!


Först lite genomgång hur det går till


Sedan drog vi iväg till....


...detta fina ställe där vi får lite fjällenkänslor.


Tog lite fika och njöt av utsikten, prat och skratt och åkte vidare.



Till detta ställe.


Maken & jag


Söndag, idag var det dags att dra mot Liseberg!
J och hans två kompisar bjöds på inträde och åkband som tack för hjälpen av tegelpannsuppläggning! Tack! :)

Kompisarnas föräldrar följde också med vilket var väldigt trevligt!

Själv mår jag nästan dåligt av att titta på när andra åker så jag stod mest på marken. Åkte endast två attraktioner Colorado & Flume ride.

Den sistnämnda med fyra föräldrar i gjorde oss VÄLDIGT blöta!
Har aldrig blivit så blöt tidigare.
Den yngre generationen hade bara fått några få vattendroppar på sig...

Tur att det det varmt och skönt väder i alla fall!

Några bilder






 Efter en mycket trevlig dag blev det åter dags att dra sig hemåt.


Månen var full och vi trötta.




I morgon ska jag ut på nya äventyr....

Ha en bra dag och njut
av det du har!

Carin




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar