torsdag 14 augusti 2014

Kulturkalas....

......i Göteborg!

Som jag tidigare berättat går jag en slöjdkurs och genom den kan jag bli handledare för en slöjdklubb!

Vi som går kursen samt färdiga handledare tillfrågades om det var någon som ville vara med och hjälpa till att ta hand om slöjdande barn - ungdomar - vuxna på kulturkalaset i Göteborg!

Och det ville jag :)


Det slöjdbesökarna kunde prova på var följande:



Tälja med bandkniv på en täljhäst.
Vi gjorde Fånga-ring-på-pinne och såpbubblepinnar med ring
som kunde ha fantastiska former.





Luffarslöjd






Sy små busskortsfodral, hjärtan mm och här fanns det ju stort utrymme för fantasi






Väva i stora vävramar




Gaffelgarnbollar






& Slynga snodd


Givetvis fanns det ju plats för egna idéer då det tillverkades små hantverk.

Jag kan säga att det var väldigt många kreativa barn, mor/farföräldrar, ja vuxna i all synnerhet som var intresserade av att slöjda. 
Kan bara säga att detta var JÄTTEROLIGT!

Tyckte jag hörde en fråga, svaret är JA, JAG VAR TRÖTT NÄR JAG KOM HEM!
.....men på ett skönt sätt!




Fick också besök av min kompis H som bor i Göteborg. Kul att du kom!



Ja den dagen gick fort, startade kl 11.30 med lite information och kl 12.00 var slöjdandet igång för fullt ända fram till kl 19.30! Plockade undan och reste hemåt.

Hoppas att du har möjlighet att åka till Göteborg och vara med på allt roligt som erbjuds under Kulturkalaset. Tänker inte bara Slöjdklubbens utbud, fast det var en höjdare får jag nog säga :)

Klicka HÄR så kommer du till programmet under kalasdagarna!

Ha en riktigt skön torsdagskväll!

Carin



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar