fredag 7 november 2014

New York del 5

Ja då var det bara denna dagen kvar på vår
tripp till landet "over there"!

Dagen var lite grå och regnig, kanske
är lite bättre hemma?

Vill passa på att visa vårt lilla rum med trägolvet!



Toalett med dusch


Gillade betongskivan till handfatet.
(Bilderna är väl inte de bästa...)


Hotellgrannen har lite ljusstämning på sin balkong.



Även denna sista dag var vi "tvungna" att göra små återbesök
och även nya på en del ställen.....


Hittade lite julsaker...
Inget jag kände att jag var så intresserad av men, 
det var fina saker.



Halloweenfint utanför!


 Äntligen hittade jag den Asicsbutik som vi letat efter!
Visst är de fina!?




Det står försäljare på trottoarer och säljer
diverse mat och drar sin försäljning runt på stadens
gator. Tungt arbete.



 New York förbereder sig inför New York Marathon!



Polisbil


Vattenpost


I denna affär såldes...


...något som skulle varit skönt att köra runt 
Manhattan med ;)


En skylt som finns lite överallt.



 Gick tillbaka till Urban Outfitters och köpte mössan...
L sa, tofs var modernt för två år sedan!
Ja, då går jag runt och är omodern, som vanligt
kanske! ;) Men jag känner mig nöjd!


York...



Påväg mot JFK hus utmed LIRR.


Tillbaka på flygplatsen och invänta flyget
som ska ta oss till London och sedan vidare
mot Stockholm & Göteborg.


Solnedgång över Manhattan.




 I London mötte denna glada kvinna oss!



Bilderna var sammansatt av utklippta bilder!
Rolig bilduppgift i skolan....



Harrods hade en julgran vid sin taxfreeaffär.
Julstämning!



Ja då var vi åter på hemmamark!
Både skönt och lite tråkigt att en resa går så snabbt är över...

Vad tycker jag varit bäst?

Utan tvekan,

National September 11 Memorial & Museum

Bort bra men hemma bäst!

Carin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar