onsdag 5 november 2014

New York del 3

Ja då var jag redan inne på dag nummer tre!

Startade med frukosten.



Denna dagen var det nästan bara shopping som gällde....
och lite till.

Jag och Maken hängde på L och besökte,

For ever 21
Urban Outfitting
H & M
Nike store
Hollister
Hershey´s
Victoria Secret
Appel Store
mfl

Alla butiker har ju flera våningar så det tar ju
lite tid att gå över allt....

Vad hittade jag då?

Två linnen, kunde bara inte motstå
då de bara kostade $ 1,80 & $ 1,90!!
Behövde dem också ;)



Hittade en jättefin stickad mössa men började snåla lite...
Tänkte att jag kan kanske fundera och återkomma om jag 
skulle vilja ha den...

Såg en jättefin stickad väska, den bara ropade till mig att 
den ville bli MIN!
Kollade prislappen, två gånger, den kostade 225 dollar!!
Vi multiplicerade alla priser med 7. När vi växlade till oss
dollar så betalade vi 6,68 per dollar. Du förstår då vad den
fina stickade väska kostar!?
Japp cirka 1575 kr!!
Tror jag kan sticka den själv :) för en betydligt mindre peng!



När jag besökte landet tidigare blev jag väldigt förtjust i "York".
York är som en After eight fast lite tjockare och rund.
Köpte även dessa små godingar på Hershey´s.


Under dagen passade vi på att besöka St Patrick´s Cathedral som är
en stor kyrka som ligger mitt på Manhattan.
Tyvärr, eller vad man ska säga, så är den just nu under 
renovering sådet var mycket byggställningar på både 
ut- och insidan.
Den kommer säkert att bli jättefin när det är klart.
Här hittar du mer om Cathedralen. 




Gjorde också ett stopp på Rockefeller center.


Du har säkert sett någon Amerikansk film med den guldfärgade
statyn som finns vid den världsberömda isen vid Rockerfeller.





Vi gjorde också ett besök på Appel store på 5:te avenyn.

Tänkte att jag kanske skulle uppdatera mig med ny mobil!
Fick frågan om jag har bokat en telefon?
Nä, då är det kört! Kom gärna tillbaka i morgon 
vi öppnar kl 6.00 på morgonen....
Nej jag tror att det får vara då!

Lite häftig ingång till Appel Store



Vi vandrade vidare mot Centralpark.
Här har alla New Yorkbor möjlighet att sitta och njuta, ha "Boll och lek"
med barn och ungdomar, läsa en bok, titta på folk, äta en bit mat, åka
häst och vagn eller bara som vi gjorde tog oss något att dricka och 
vandrade runt!

Det är alla åldrar på folk som vistas där och en del djur.


Ekorrar springer lite över allt i parken.


Pustar ut och vilar benen en stund.



"Boll & lek"


Lite skridskoåkning även i Centralpark.

Nu var det uppbyggnad inför New York marathon!
Vi tror att vi har stått vid målgången....

Troligen både första och sista gången VI gör det!!







Jag söker efter julstämning och hittade en stor gran
utanför Radio City Music Hall!


Bilar och människor överallt, alla timmar på dygnet.
Ja det är klart nattetid vet jag ju inte riktigt....

Vi avslutade dagen mexikanskt med ett besök på Chipotle!



Ett mjukt tackobröd med ris, valfritt kött, valbara grönsaker,
såser mm och det smakar väldigt gott!

Även denna dag, drygt 28 000 steg och lite mer än 2 mil!

Kan bara säga att sägen var väldigt go att sträcka ut sig på!

Fortsättning följer...

Carin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar