torsdag 6 november 2014

New York del 4 "Trick or Treat?"

Fredagen den 31 oktober och det är 
Halloween!



Ja även denna dag startades med en hotellfrukost.
Men nu hade nog sylten tagit slut....
...bara Philadelphiaost att ta på den lilla bageln!
Ja, sylten går faktiskt att vara utan.

Idag skulle vi åter besöka södra Manhattan!
På vägen ner var vi ju "tvungna" att göra vissa stopp 
för att titta in i olika butiker.
Maken var lite trött på stoppen ville ner till Kina town
och titta runt där lite.

L letade efter ett par speciella Nikeskor som vi hittade
i en av butikerna men, de var ju i fel färg....

När vi ändå var på vägen förbi Victoria Secret så
skulle vi göra en koll även där...


Förstår att vissa känner så här.
Var lite avundsjuk på dessa män men, det fanns bara en soffa.


Fikade på Starbucks för att få lite "snabb" energi.


Sedan gick vi vidare och stannade till lite här och var.







Hittade en jättemysig restaurang/bar som vi valde att
äta lunch på.



Lite irlänsk/engelskstil var det där inne och vi beställde
hamburgare med bacon och chips. Var nog lite trött för jag & Maken 
tänkte hela tiden att det var pommes till. 
När maten kom var det ju vanliga chips....



Var mätta och belåtna betalade och skulle just gå då en
som arbetade på baren kom tillbaka med pengarna och notan
och sa att han saknade "tips"!
Vi betalde det som stod men vi skulle gett 20% mer!
Det systemet känns lite konstigt, tycker vi.

Vet sedan vår tidigare visit att det var så men, denna gången har 
det hela tiden ingått i notan...
Bara att lägga till 10 dollar och vara glad...


Gjorde en snabbvisit och tittade in på Laduree.
Här bakas det macarons i alla möjliga smaker.
L köpte och bjöd sina snälla föräldrar!





Ser du macronsgranarna?


Nu äntligen skulle vi gå till MIN butik!


Purl Soho!





Är så härligt i denna lilla butik, alla är så trevliga och hjälpsamma, 
synd att de saker jag vill ha kostar lite för mycket bara :(



Köpte fyra härvor med "Purl Soho Worsted twist"
100% merino wool och dessa var lite rea på!
Jag fick dem uppnystade, bara att säga tack!

De har så mycket fina tyger....
Jaja får se framemot nästa besök!
Vill du se mer från denna favorit kan du klicka HÄR!



Nästa besök var Kina town som ligger i strax nedanför Soho.
Gick runt lite och tittade i deras små gatubutiker tills vi beslutade 
oss för att ta tunnelbanan hemåt.





Vi stannade till vid Times Square där det samlats väldigt 
mycket folk som var utklädda/inte utklädda. 
Det var både små och stora!








 Det var diadem med öron på och en lite svans till men
också personer som gått in för att ta på sig hela kittet.
Vi träffade Bob the builder, Coboysaren i Toy story, poliser,
roliga masker ja alla möjliga figurer.

Själv ville jag besöka Party City 
ingen av de andra tyckte att det var en bra idé! 
De sålde nämligen utklädningskläder. Vet inte
om de var oroliga för att jag skulle gå runt utklädd på
New Yorks gator!?
Vilket jag hade kunnat tänka mig, ingen känner ju mig där!
Det vore mer pinsamt att göra det här hemma, för min familj alltså.



En lite JULBOD!


Ännu en park med is!


Jul dekorerat utanför Radio city


Denna eller en liknande figur besökte Stockholm för en tid sedan.
Den heter Balloon Monkey.
Har för mig att konstnären Jeff Koons kommer från New York.....


Julstämning



Empire state building

Benen värkte av allt travande under veckan så vi valde att 
ta oss mot Mc Donalds på vägen hem. 
Var inte så hungrig så jag valde "Happy meal".
Fick maten i en hink! Den ska jag använda nästa år då jag går
runt utklädd och frågar, Bus eller Godis!



Manhattan är het en kväll som denna!

Nu är det bara en dag kvar....

Carin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar