söndag 5 oktober 2014

Kanelbullensdag & lite till....

Hej du bloggläsare!

Denna veckan har det inte hänt något utöver det vanliga....
Jobba, äta, sova ja, du vet...

Eller...

L spelade ju sin sista match för denna säsong, resultatet struntar vi i....



Fredagskvällen avslutades hemma hos mig då det åter var dags 
för träff med Åka-ihop-gänget. Det är alltid lika trevligt att träffas, 
äta gott och prata och prata lite till!

Vi sex träffades då vi läste till förskollärare och i december i år har vi 
25-års jubileum som utbildade förskollärare!!!

Göta Petter! Det är ju inte klokt!
Några arbetar kvar i förskolan och några har hittat på andra saker.

Att jag kom in i detta gänget är tack vare P som 
bjöd med mig till Gislaved och där träffade jag Maken!

Åka-ihop kom sig av att vi åkte ihop till högskolan förra seklet, 
i slutet av 80-talet. Jag åkte ju inte ihop med gänget varje dag utan 
bara då jag var och hälsade på i Västra Götaland.


Jag har varit ute och tittat i naturen som har så fantastiska färger nu.

Här kommer några bilder.


Dimma


Klematis


Aster


Svart Aronia


Nässlor


                              Hassel                          Svart Aronia, igen


På väg


Utanför vårt fönster



Lördagens eftermiddag tillbringades på crossbanan
där årets klubbmästerskap arrangerades.
Vilket gav ett bra resultat, J överst på pallen i hans klass!
Lite suddigt, beror på fel inställning på kameran...


Har länge tänkt visa en liten reklamsnutt som jag gillar!
Här kommer den...


Då är det inte KPA, som kanske också är bra har ingen åsikt om det, utan lilla Amanda som jag gillar bäst!




Min Caramel-tröja är på gång men, inte riktigt klar ännu.....


Nu undrar du kanske, när kommer kanelbullen?
Det är ju kanelbullensdag!


Jodå här kommer de! 
Åts tillsammans med goda vänner det sista vi gjorde denna lördagskväll.

Ses snart igen!

Carin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar