söndag 19 oktober 2014

Stefan Sauk, Tupperware & Lerdalaboden

God söndag!

Jösses söndag igen.....

Denna veckan har jag valt att berätta om:



I tisdags kväll överraskade Maken med en räkmacka!
Han hade hört på radion att det var räkmackans dag
och den satt inte fel. Älskar räkor!




Jag har bakat min favoritkaka, igen!
Morotskakan! Den skulle avnjutas
då jag hade Tupperwareparty!
Jag får nog säga att den blev som vanligt
JÄTTEGOD :)




Ja då har jag ju redan avslöjat att jag
hade Tupperwareparty!
Det var längesedan jag var på "plastparty".

Hur mycket plastburkar, flaskor, byttor och andra
attiraljer finns det? Jo hela vårt matsalsbord
och mycket där till!
Jag handlade, vad kan jag inte säga, för det ska bli
en överraskning tills då mannen i rött kommer....



Några av mina elever på elevens val fick ett uppdrag av fritids.
"Vi skulle vilja ha flera trafikskyltar"
I torsdags blev de klara!
Visst blev de fina!?
Nu kan barnen köra så det ryker men se upp för 
älgarna!



I fredags var jag och Maken och tittade/lyssnade på Stefan Sauk!
M på min ena skola är friskvårdsansvarig och hade 
uppmärksammat att Stefan skulle besöka vår lilla stad! 
Här kan du hitta Stefans turnéplan.

Teaterföreningen hade ordnat ett teater- och matpaket, 
så vi var alltså på Stefan Sauk och gick sedan 
vidare till Kallbadhuset!
Allt var så bra! Skratt och allvar om vartannat.
Du vet, "Ett skratt förlänger livet", snacka om
friskvård!





Vår lilla stad vid Kallbadhuset by night.


Lördagen bestod av att mer eller mindre komma till
garnriket! 
Besökte Lerdalaboden.....





Vilka härliga hyllor :)



Hittade dessa Alpacagarn!
Vill du se vilka färger som finns mer än de jag valde så titta 
in på Drops HÄR


Tittar du på inköpta garnet så ser du vilka färger som 
skulle kunna bli en till Carameltröja....

Nu blir det sticka av!




Åkte vidare och hämtade pappa och sedan till min lillebror
där vi blev bjudna på stekt strömming eller var det
sill? Fyllda med persilja & kaviar med pressad potatis till.
Det var smaskens lillebror!


Till trekaffet bjöd vår M på en riktigt god kladdkaka....
Därefter blev det att sitta och "päsa" i soffan, 
palt- och sockerkoma...





Att tända ljus överallt är ju mysigt under hösten/vintern men,
tänk på att alltid SLÄCKA LJUSEN innan olyckan är framme.

I mitt skåp har jag valt att ha ett batteriljus inte så 
farligt som ett ljus med äkta låga!
Det kan dock vara lika fint :)

Ha en fortsatt bra söndag!

Carin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar