lördag 10 januari 2015

En vecka med roliga möten & aktiviteter

Hej bloggläsare!

Då har arbetet mjukstartat, planeringsdag och två 
vanliga skoldagar, och det känns riktigt bra!

Härligt att träffa alla igen, vuxna som barn :)




Mycket möten sker runt juletid och då gillar jag att
ta med något.
En bra gåbortspresent är Rocky Road i fin ask!


Jag har virkelivirkat på mitt lilla projekt.


Inspiration fick jag i våras då jag och några vänner 
besökte Firenze, Florens, i Italien.
Tyckte att hon var så söt och kände att det kanske
går att virka en själv!
Du får lägga huvudet lite på sned för att titta på henne.


Kommer nog att göra om hennes ögon och sätta dit en liten mun.

Jag har använt mig av Hjärtekattens mönster för att
få till kroppen. Hjärtekattsmönster


För ett tag sedan blev vi med en extra soffa till vår
orenoverade hall på övervåningen!
Vänner till oss hade en över som de skulle göra sig av med.


Vi ville givetvis ge något tillbaka, för betala fick vi inte göra.
Tog därför med familjen på bowling!

Själv blev jag etta! Bakifrån....
Vet inte om det ger extra- eller kanske minuspoäng  att spela 
bowlingklotet bakåt mot "publiken"!
Tur att ingen hade sina fötter ivägen!

Fast vi tävlade ungdomar mot föräldrar och
trots mitt dåliga resultat så vann vi föräldrar!



Vi har besökt en av mina kusiner och hennes svägerska
gör så här vackra ljuskronor. Denna lämnas tillbaka efter julen
och till nästa jul kommer det en ny!
Fantastiskt! 
Undrar om jag kanske skulle kunna lära mig detta?
Har ju ett tag på mig att träna ;)


Här är vi kusiner som träffades, fast något yngre!



Renoveringen är i full gång, har målat panel som ska sitta
på en del av väggarna i hallen.


Hallgolvet är inte så jämnt så det går att lägga ett
trägolv där. Så det får bli en heltäckningsmatta.
Det finns en del att välja på!
Ljusgrå, mörkgrå, antrazit, kort lugg, lång lugg, ögglor...
Ja, vi får se vilken det kan tänkas bli.



Ljus i juletid



Har tittat till grannens hönor & tupp.



Härliga flaskor



Hittade en frostig tennisboll som använts 
under sommarens varma tid.



Tänk om det finns en fyrklöver.....



Kallbadhuset i vinternatten



Ett besök hos min syster har vi också hunnit med.
Hon är keramiker och har gjort detta fina 
pepparkakshus i lera!



Här har vi Essie



Det har ju hänt att trähus har tagit eld på grund
av att personerna haft ett vanligt stearinljus i 
ljuslyktan utanför sin dörr.
Nu har jag köpt ett batteridrivet ljus som tänds en 
viss tid på dagen och lyser antingen 4 tim eller 8 tim. 
Tycker det var bra med ett ljus som detta för den 
lyktan vi har, har en träbotten!



Helgen firades in med Tapas av olika varianter.



Har sparat nyårstulpanerna för att fotografera
dem lite vissna, tycker att de är vackra då också.

Nu snöar det förfullt.
Vinter, jag gillar dig!

Önskar dig en trevlig helg!

Carin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar