tisdag 9 september 2014

Lite av varje.... virkning, äppelmos & Lilla My

Hoppas att din vecka varit toppen!?

Jag har hunnit med en del av det jag tänkt att jag skulle göra
men, det där andra står väl kvar tills "någon" tar hand om det.

Denna veckan har ju bjudit på vackert väder liksom förra veckan.

Det är förstås lite kyligare på morgonen med dimma men,
det klarnar ju snabbt upp till solsken.





Undra om du kan gissa vad en av mina slöjdgrupper har som tema?
Då kom denna lilla figuren till, hon kommer 
få några kompisar också....



Har varit vid min mormor och morfars grav tillsammans 
med min mamma. Det var riktigt längesedan jag var där.
Denna kyrkogård är verkligen vacker med
mycket träd, gröna ytor och buskar.

Det är ganska skönt att åka dit.



I lördags var det åter dags att vara nervös mamma!

Alla i serielaget var trötta efter tävlingen,
ja både de tävlande & vi föräldrar!

Träningsmässigt har jag gått i skidbacken och så kommer det nog 
att bli även denna vecka.



På lördagskvällen tog jag en kort tur till skogen och
fann dessa små godingarna!
Ligger nu i gott förvar i frysen



Söndagsmorgonen startade jag med lite virkning och fortsatte sedan
med att göra äppelmos! En kollega gav bort sina äpplen
och de var väldigt goda både till paj och mos.
Tack M!

Under söndagens eftermiddag var vi och firade
barnens kusin som fyllt 17 år! 

Nu har en ny arbetsveckan varit igång ett par dagar igen!
Hur fort går tiden?

I måndags kväll blev det till att flytta våra får till nytt 
grönt och gott bete och...

...igår kväll var jag ute på äventyr men,
 det berättar jag mer om i nästa inlägg!

Ha en bra dag!

Carin


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar