onsdag 24 september 2014

Gölingstorp med mera....

Hejsan och välkommen till mig!


Veckan startade med att baka :)
Det var inte vilken deg som helst som skulle bakas ut,
utan nu skulle det bakas tunnbröd!

Det är två stycken som slutar på den ena skolan som jag arbetar på
och detta skulle "firas", ja du förstår hur jag menar..
Inte firas på det sättet utan tacka för den tid vi alla
arbetat tillsammans med dessa båda.


Här "dansas det" med deg och kavel..


Lyftes och lägga nytt mjöl under...


Mycket mjöl skulle det vara både under och över det blivande tunnbrödet..


Innan det naggas borstas det överblivna mjölet bort...


Skjuts in i ugnen....


Och snabbt ut igen...


Nöjd!


Här väntar fler små degbullar på att få bli tunnbröd.


Fyra supergoda tunnbröd följde med mig hem efter en 
mycket trevlig kväll i Gölingstorp!


Kan varmt rekommenderas!


God frukost dagen efter!


Har gjort en lite höstplantering som jag känner mig nöjd med!
Roligt med lite nytt utanför dörren och sommarens 
Kärlekspelargonier har fått komma ner i källaren för 
lite vila inför och under vintern.


  Idag har jag och maken 
känt varandra i 26 år!
Firas med lite god mat och ett fång rosor!

Ha en riktigt skön onsdagskväll!

Carin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar