tisdag 29 januari 2013

Tiden rusar fram och vi hänger bara på

I helgen var jag och maken ute och tog oss en längdskidtur :)
Jag har inte åkt på några år men kände att det åter var dags!
Efteråt kände jag mig lite småtrött i kroppen men ingen träningsvärk....

I går, måndag, var känslan en helt annan. För varje steg jag tog kändes det
i ljumskarna att jag gjort något som jag inte brukar göra! Vet dock att detta
inte kommer vara bestående, som tur är!

 
 
 
Det har varit kallt och det gillar jag. Rimfrost på träd och buskar, visst är det härligt!
 
 
Jag har stickat på en kofta som nu ska klippas upp på framsidan så att det blir en kofta. Färgerna kändes inte som det var mina från början men allt eftersom jag stickat  på den så gillar jag dem mer och mer. Nu måste den bli klar snart, punkt slut.
 
Jag tycker om att ha projekt igång hela tiden men just att klippa i tröjan har tagit emot lite. Detta moment har jag gjort tidigare men känner mig ändå lite rädd.... Nu måste jag fatta mod och göra det bara!
 
Ett annat mindre arbete som legat och vilat sedan före jul är dessa vantar..... Det var bara tummarna som skulle göras klart... Nu är de klara! I helgen bestämdes att äldsta dottern ska ha dem, därför blev det lite bråttom att göra dem klara, innan vintern är slut.
 
 
Maken undrar om jag verkligen behöver fler vantar.... då jag började sticka ett par randiga! Nej kanske inte men garnet kan ju inte bara ligga där och vänta tills det är vinter igen, eller?!
 
 
 
Virkgarnet har tagit slut så för att fortsätta med virkningen så måste mer garn inhandlas....... Till helgen kanske :)
 
Oj,oj nu känns det som vintern skulle kunna ta slut när som helst, för just nu regnar det ute, BU!
 
Hoppas att det inte fryster på nu bara,
för då blir det väldigt glatt på Yttergården!!
 
;D

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar