fredag 1 maj 2015

Sköna maj välkommen till vårt land igen....

Har haft en del att göra under de dagar som gått.

Jobb, lite trädgård, stickning, virkning, möte, gått en mil, gästat vänner, 
fixat håret, städat, firat in Valborg och det vanliga äta & sova.

Dagarna har gått fort sedan förra inlägget.

Det har idag hunnit bli majmånad!

Många bilder och lite text visar en del som hänt
sedan sist.



Mårbackapelargonier sparar jag från år till år och klipper
ner dem och får nya. Några av sticklingarna. 
Här är de nyplanterade.



Päronträdets knoppar håller på att slå ut.



Tjuvstartade våren, plockade in körsbärskvistar!




Kryddväxter planterade i pallkragar och i veckan var jag och
köpte några till.....



Snart blir det rabarberpaj!



Aroniahäcken i knopp.



Grejade i källaren och hittade hyacintlökar från jul....

Var och köpte dessa och stod i kassan, tog handen i ansiktet
och fick sån klåda och det kändes som kinder och haka svullnade!
Vet inte om det kan ha varit lökarna som hade någon kemikalie
på sig som gjorde denna reaktion...
La dem i en kasse i källaren för att ta hand om dem senare,
och nu är det ju senare!



Vi har släppt ut vår lille trädgårdsmästare "Bertil"!
Han gick under första eftermiddagen direkt och klippte av
den enda pingstliljan som växte på vår gräsmatta!
Den fick då istället pryda vårt köksbord :)



Utanför mitt arbete.



VILKEN UTSIKT!
En eftermiddag ordnade en kollega en visning av kläder
från butiken CC store. Fina kläder som inte var jätte-
dyra.



Detta var det jag fastnade för,
köpte dock inget denna gång.

Mera kläder



Maken hade en innestående födelsedagspresent till mig.
En grill! Invigningen bjöd på hamburgare då vi firade....


....Att våra yngsta ungar tagit körkort båda två!

Grattis J & L!

Vad ska jag och Maken nu göra med all ledig tid som vi 
kommer att få eftersom vi slipper att skjutsa?!



Efter en dag på jobbet!
Bleka ben och fötter möter väl snart solen kanske...



En kollega som blivit sjukskriven uppmuntrades med ett
olivträd och ett litet kort. Hon gillar att vara i sin husvagn!
Krya på dig!



Frisören har varit här!



Doris har fått en liten Annika!


Som tacka får man stå ut med klövar i ryggen
Hugo och Anita passar på att ge massage kanske!


Sist ut kom lilla Tobias!
Hen är så liten  och gullig. Hen?
Ja det är ju egentligen ett litet tacklamm...



Nockpannorna sätts fast, på plats.
Usch så högt upp, inget för mig!



Chippet sitter fast på skon för nu är det dags att 
gå en mils stavgång!
Tack för sällskapet Marie :)


Innan promenad lite benmassage.


Gänget!



Sist men inte minst, min stickade kofta.
Tänkte att dessa färger kommer inte bli mina men,
efter att ha börjat sticka på mönstret så känns 
det helt okej.

Att sticka mönster är ju bara SÅ roligt!

Denna veckan, en extra ledig dag som jag ska förvalta
på bästa sätt.

Ha det bra!

Carin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar