tisdag 11 juli 2017

Bilder från våren

Hej igen!
Några bilder från våren...



Jag åt upp paprikan, sparade kärnorna, tog med dem till jobbet
där vi har haft temat "Odla", barnen sådde fröna och sedan väntade
på att de skulle växa!


Semlor


Hade en plan på att göra lampbollar med papperssnöre och tapetklister!
Ett litet problem uppstod, hur får jag ut bollen??


Mysigt med en eldkorg när det kommer gäster men,
det blåste dock inte så mycket när de tändes....


Mönster


Denna lilla dam fick i födelsedagspresent att komma
till oss och baka en förmiddag.
Här görs det bondkaksdeg, vi bor ju på landet...


Semlorna jäser...


...och blev så här fina!
Lite röd karamellfärg i grädden och silverströssel blev
pricken över iet!
Kul med nya idéer från de yngre förmågorna!


Ett recept i bakfickan om det andra skulle misslyckas
är ju chokladbollar!


Tänkte ju lite enkelt men det tänkte inte födelsedagsbarnet!
De blev väldigt färgglada och GODA!



Nöjd och glad på väg hemåt!
Korgen lastad för att bjuda familjen!


Våren är på G!



Besökte "Hemma på Källebacka" en liten
gårdsbutik med smått och gott och jag köpte de
här provrören.


En sportlovsdag passade jag på att mysa med dessa båda!


Att få hjälpa till att göra semlor var toppen!
En semla kan se olika ut, smaken är densamma!
Ordentligt krafttag när locket skulle på, grädden pöste ut...


Goding


Kusinmys



Våren -Tulpantider


Vi satte också citron/apelsinkärnor på mitt arbete.
Just nu står de i mitt växthus och växer och frodas
 under sommarlovet.

Carin



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar