söndag 20 mars 2016

Efter långt uppehåll....

Hejsan!
Under en period har jag inte orkat skriva något
här på bloggen, har haft annat att både göra
och tänka på som tagit kraft.
Får se om det blir någon fortsättning
eller om jag helt enkelt kommer att
lägga ner....
 
Jag har varit på barndop.
Min lilla favorit har döpts!
 
 
Hela familjen på plats!

 
Bordsdekoration

 
Släktens yngste och äldste.
 
Tog en ledig solig förmiddag till
att gå ut och ta några vinterbilder i min omgivning.
 
 
 
Vårt "slott".

 
Månen går visst inte ner!

 
Rimfrost delux.


 
 
Dörrkrans i närbild.

 
Blå himmel och äppelträd.

 
Skogsdunge med fint solljus som inte fastnade
på bilden...

 
På väg, hittade dessa tallar
framför mörkt blå himmel.

 
En morgon.

 
Vid sjön.


 
Tidiga kvällar som just nu
blir ljusare och ljusare.

 
Kokt korv eller grillad?
En kväll i skidbacken med familjen.
 
 
Kramsnö

 
En liten Nötväcka flög mot vårt fönster.
Jag trodde till en början att den var död!
Den kvicknade till och flög sin kos, skönt!

 
Värmer med lite glögg.

 
Fönsterlampa, en flaska och en
ljusslinga, lyser med hjälp av batteri.

 
Finn ett fel!

 
Ett litet sår hade svårt att läka på min fot.
Drog lite med ett finger och vips kom
en tråd ut!
Fick åka till ortopeden, så togs den bort.
Har haft en liten sårskorpa ända tills nu som
gjort att det skavt när jag har haft skor
på mig. Igår blev det en lång promenad utan skav.
Det känns så skönt att kunna vara ute och gå igen!
 

 
Efter att ha gått med en stövel i storlek 41
kan jag nu ha samma storlek på båda skorna!
 
Någon frågade om jag tagit fel sko på den ena foten,
det hade troligtvis märkts direkt när jag satte foten i den,
eller...
 

 
Äldsta dottern har flyttat från sjätte våningen i rött hus...

 
....till andra våningen i gult hus.
 
 
En söndag fick vi hjälpa till att måla hallen i grått!

 
Sparade tulpaner.
 

 
Jag och min kollega besökte slöjdlärare
i huvudstaden!
Mycket trevligt att se hur andra har det
och att få lite nya idéer.
 
Snart kommer jag nog till våren...
 
Ha det så bra!
Vårhälsningar
 
Carin
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar