torsdag 24 september 2015

Sista sommarinlägget...

Nu var det dags igen!
Har försökt att blogga men jag vet inte om min
dator har sagt upp sig var det gäller internet...
Nu har jag köpt en kortläsare som jag sätter minneskortet 
från kameran i så jag kan använda min andra lilla dator!

Eftersom jag inte kommit ifrån sommaren ännu så 
fortsätter jag väl där jag slutade!

M har varit i Usa och bla besökt den familj som hon var
au pair hos för några år sedan.
När hon kom hem hade hon fått med sig en choklad-
ask med fantastisk god choklad som var gjord i
Richmond hill där familjen bor nu!
Tack Ashley och Britton för mycket god choklad!



Bara en liten smygtitt för den åt vi sedan upp
då vi firade 20-årig bröllopsdag!


M hade köpt med sig en påse med York, 
som jag faktiskt har några bitar kvar av ännu!


M vet vad mor önskar sig...
En Minion t-shirt!


Musslor med smått och gott,
som folieförpackats och legat på grillen!



När vi var i Landskrona så passade vi på att
ta tur över till Danmark för att besöka
 Köpenhamn och Helsingör.

Jag är ju lite svag för Cath Kidstons
fina väskor, kassar och annat smått och gott.
I Helsingör hittade jag denna fina vaxduk
på metervara! Det är Greengate som har
detta fina mönster, påminner lite om Caths,
tycker jag.
Sagt och gjort jag köpte en meter och har sytt mig
en kasse!


Kassen är fodrad och har en ficka 
med dagkedja.



Har passat på att använda mina fläderblommor
till sista knopp!
Fick för mig att fläder och kanel skulle
"gifta sig med varandra".
Och ja det tycker jag nog att de gjorde.
Maken tycker att den gamla vanliga är den bästa!
Ner i frysen med alla flaskorna.




Tycker att det är gott att kunna använda det som
finns i trädgården och äntligen blev det lite
svarta vinbär till frukostyoghurten!



Som jag skrev tidigare firade vi jämn bröllopsdag.
Vi tog oss en tur till stad i öster och åt på restaurang
tillsammans med äldsta dottern.
Det blev en skaldjurbuffé som var riktigt god!




M


Vi gick en tur på stan och åkte sedan hemåt...


 ...eller till vår egen lilla stad.


Lite uppskattning från våra ungar!


En morgon hemma.


Dags att fira svärfar!


En liten tur med husvagnen och denna vackra utsikt
en fredagskväll...


...och så här såg det ut på morgonen!


Firandet fortsatte med skumpa och god mat!

När vi var i London i somras köpte jag några t-shirts
till min brors lille kille som skulle komma under
sommaren.




Denna skulle ju passa även i vår familj!! :)


Under våren/sommaren har jag virkat en filt med
en liten klok-uggla på.
Den var ganska rolig att göra!

Under Gällstaddagarna så var det en utställning
i kyrkan med tema "Dopet". Vi har tre dopklänningar från
tre olika år.


Den till vänster kommer från 1960 då min syster
döptes, därefter hade jag den. Tyllen kommer från vår 
mammas brudslöja.
Mitten kommer från Makens sida och det var hans
äldre bror som först döptes i den 1965.
Den till höger gjordes till min lillebror 1976, det 
mitt fram är broderade blommor. Fina alla tre!


Sommarens stora virkpyssel...


Jag fick förtroendet att göra virkade dockor
till JOG! JOG står för Jag Och Gruppen som
arbetar med att låta barnen få kontrollen
över sig själva och sitt beteende. Tror att
jag förklarar rätt.
Yngre barn kan ha svårt att förklara en känsla
och det är där dockorna kommer in. Som tex,
barnen får höra en berättelse och sedan pratar man om,
Hur tror du att "Pelle" känner då?



Hejdå dockorna hoppas att ni kommer
göra ett bra jobb!


På "Lärandets dag" i vår lilla stad blev inte bara JOG,
alias R & P nominerade utan de vann och tog hem en 
pengacheck och vackra blommor.
En av buketterna som herrarna fick, fick jag!
Tack än en gång :)





En liten virkad Gogris.





Har ju tittat på lite cross också.



Min syster har gått och blivit farmor igen
denna gången blev det en liten Vilgot!

 

M har fyllt 25 år!


Födelsedagstårtan var god,
White lady heter den.


Födelsedagspresenten från Mor & Far.



Då var jag äntligen i fas!
Kvällens mat blev en fisksoppa med
rostat bröd med koriander- och vitlökssmör & parmesanost.

Du kanske undrar om vi inte besökt någon fotbolls-
match för att titta på våra flickor?
Under tidig sommar fick de reda på att klubbens
damlag skulle läggas ner pga att det var
för få som var med och tränade/spelade.
Synd tycker vi.


Jag avslutade ju förra inlägget med att jag har blivit faster!
Här är han tillsammans med sin pappa.
F är så gullig och mysig. Det ska bli roligt att
lära känna denne lille krabat.
Grattis till de nyblivna föräldrarna!


Bilden hittade jag här!

Ja nu får vi se vad som kan hända framöver....

Ha det så bra tills dess!

Carin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar